heros studio(فرصتي براي دوستداران انيميشن)

heros studio(فرصتي براي دوستداران انيميشن)
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان anime studio و آدرس heros-studio.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 تاریخچه: 


تاریخچه اولیه: 

پیکسار به عنوان یک گروه گرافیکی، یک سوم از بخش کامپیوتری استوديوي فيلمسازي لوکاس فیلمز بود که در سال 1979 با استخدام دکتر "اد کتمال" از انستیتو تکنولوژِی نیویورک NYIT که مسوول آزمایشگاه گرافیک کامپیوتری آنجا بود، آغاز به کار کرد. پژوهشگران NYIT پیشگام بسیاری از فن آوری های CG که اکنون در فیلمهای تجربی به نام The Works استفاده می شوند، می باشند. این تیم با کار روی جلوه های ویژه صحنه های تولیدی لوکاس فیلمز یا کارهای گزینشی با Industrial Light and magic کار خود را آغاز کرد. این گروه که آن زمان ترکیبی از 45 نفر بود پس از سالها تحقیق و ارایه کار در فیلمهایی مانند Star Trek II: The Wrath of Khan و شرلوک هولمز جوان، در سال 1986 توسط استیو جابز که "اپل کامپیوتر" را ترک کرده بود، خریداری شد. وی 5 میلیون دلار به لوکاس پرداخت و 5 میلیون دلار را نیز در شرکت سرمایه گذاری کرد.

 

 

در ابتدا پیکسار یک شرکت سخت افزار کامپیوتری با کیفیت بالا بود که محصول اصلی آن Pixar Image Computer بود، سیستمی که به آژانسهاي دولتی و انجمنهای پزشکی فروخته مي شد. یکی از خریداران اصلی این سیستم، استودیوی دیزنی بود که از این وسیله به عنوان بخشی از پروژه CAPS استفاده می کرد. به این صورت که از دستگاه برای جایگزینی پروسه های انیمیشن پرزحمت جوهر و نقاشی دو بعدی به متدهای خودکارتر و موثرتر استفاده مي کرد. این کامپیوتر پرقدرت پیکسار هیچ گاه فروش خوبی نداشت. 

از آنجایی که فروش ضعیف کامپیوترهای پیکسار، شرکت را با خطر ورشکستگی روبرو کرد، بخش انیمیشن Lasseter آغاز به تولید آگهی های انیمشن کامپیوتری برای شرکتهای دیگر نمود. در همین بین پیکسار به همکاری با کمپانی انیمیشن بلند والت دیزنی ادامه داد. در سال 1991 پیکسار قرارداد 26 میلیون دلاری با دیزنی برای ساخت 3 انیمیشن بلند بست که اولین آنها داستان اسباب بازی بود. با وجود این به خاطر مخارج بالای شرکت، جابز تصمیم به فروش آن گرفت. تنها پس از اینکه دیزنی تصمیم به توزیع داستان اسباب بازی برای تعطیلات 1995 گرفت، جابز به شرکت شانس دوباره ای داد. سود خالص فیلم در جهان 350 میلیون دلار بود. 

روابط با ديزني: 

از سال 1937 كه "سفيدبرفي و هفت كوتوله" توسط ديزني نمايش داده شد، ديدن فيلم‌هاي انيميشن به صورت يكي از بهترين سرگرمي‌هاي جهاني درآمده است. ديزني تاريخچه‌يي طولاني در توليد و توزيع فيلم‌هاي انيميشن دارد. داستان‌ها و شخصيت‌هاي اين فيلم‌هاي بلند انيميشن محبوب، مانند "ديو و دلبر"، "علاءالدين"، "شير شاه" و ... به صورت بخشي از اسطوره‌شناسي امروز ما درآمده و نسل به نسل از آن لذت مي‌برند.


اين فيلم‌ها به‌طور سنتي، با استفاده از انيميشن دوبعدي دستي كه بسيار زمانبر و كاربر است، ساخته شده‌اند. در ماه مي 1991 پيكسار توافقنامه‌يي براي ساخت و توليد حداکثر سه فيلم بلند انيميشن كامپيوتري با والت ديزني پيكچرز بست كه اين انيميشن‌ها توسط ديزني وارد بازار و توزيع شوند. بر اساس اين توافقنامه، داستان اسباب‌بازي ساخته و توزيع شد. 

در فوريه‌ي 1997، پيكسار توافقنامه‌ي ديگري براي توليد مشترك (جايگزين توافقنامه‌ي فيلم‌هاي بلند قبلي) با ديزني بست كه بر اساس آن، پيکسار منحصراً توافق كرد تا پنج فيلم بلند انيميشن كامپيوتري را كه قرار شد توسط ديزني توزيع شوند، توليد كنند. پيكسار و ديزني توافق كردند هزينه‌هاي توليد فيلم را به صورت اشتراكي تأمين کرده و هر دو شرکت مالک فيلم بوده و نشان تجاري مشترك داشته باشند و هم‌چنين در منافع هر يك از فيلم‌ها، هر گونه كالاي مربوطه و ديگر محصولات جانبي سهم مساوي داشته و پس از بازگشت تمام هزينه‌هاي مربوط به بازاريابي و توزيع، هزينه‌‌يي بابت توزيع و هم‌چنين هزينه‌هاي ديگر به ديزني پرداخت شود. چهار فيلم اول و اصلي اين توافقنامه‌ي توليد مشترك، "زندگي يك حشره"، "شركت هيولاها"، "در جست‌وجوي نمو" و "شگفت‌انگيزان" بودند كه به ترتيب در نوامبر 1998، نوامبر 2001، مي 2003 و نوامبر 2004 اكران شدند. داستان اسباب‌بازي 2 - قسمت دوم داستان اسباب‌بازي - نيز در نوامبر 1999 اكران شد که جزو توافقنامه‌ي توليد مشترك بود، گرچه جزو پنج فيلم اصلي محسوب نمي‌شود

 

داستان اسباب بازي: اولين انيميشن بلند پيكسار

در اوایل سال 2004 دو شرکت تصمیم گرفتند به توافقنامه جدیدی دست یابند. پیش از این پیکسار مسوول تولید فیلم بود، در حالیکه دیزنی پخش فیلم را به عهده داشت و امتیاز داستان را نيز داشت و سود فیلم به صورت 50-50 تقسیم می شد. این تقسیم سود، نارضایتی پیکسار را به دنبال داشت. ولي در توافقنامه جدید، دیزنی تنها توزیع فيلم را به عهده داشت و باقی مراحل تولید به عهده پیکسار بود. همچنین شرکت می خواست سرمایه گذاری فیلم را خود به عهده داشت باشد و در نتیجه 100 درصد سود را از آن خود کند. سهم دیزنی تنها 10 تا 15 درصد از توزیع بود. مهمتر از همه اینکه پیکسار خواهان کنترل فیلمهای در حال تولیدی بود که جزو توافقنامه قدیم بودند از جمله شگفت انگیزها و ماشین ها. دیزنی این شرایط را غیر قابل قبول دانست، ولی پیکسار روي موضع خود پافشاري كرد. 

اختلاف بین استیو جابز و مدیر دیزنی مایکل ایسنر، کار را سخت تر از قبل نمود. در اواسط 2004 آنها کاملاً از هم جدا شدند و جابز اعلام کرد که پیکسار به دنبال شرکای دیگری به غیر از دیزنی است. پیکسار با هیچ توزیع کننده دیگری وارد گفتگو نشد. پس از وقفه ای طولانی، به دنبال ترک دیزنی توسط ایسنر در سپتامبر 2005، مذاکره بین دو شرکت از سر گرفته شد. 24 ژانویه 2006 دیزنی اعلام کرد که برای خرید پیکسار با قیمت 7.4 بیلیون دلار به توافق رسیده است. این معامله 5 می 2006 انجام شد. 

تولید انیمیشن در گذشته: 

درحالیکه برخی از انیماتورهای پیکسار مانند "جان لستر" قبلاً سل انیمیشن کار می کردند، ديگر انیماتورها، استاپ موشن كار یا انیماتور کامپیوتری بودند و یا به تازگی از کالج فارغ التحصیل شده بودند. تعداد زیادی از انیماتورهایی که بخش انیمیشن پیکسار را تشکیل می دادند زمانی استخدام شدند که پیکسار در حال اکران "زندگی حشره ای" و "داستان اسباب بازی 2" بود. گرچه "داستان اسباب بازی" فیلم موفقی بود، ولي در آن زمان تنها فیلم بلند پیکسار به شمار می رفت. هميشه بخش بزرگی از صنعت انیمیشن در لوس آنجلس واقع بوده است، در حالیکه پیکسار در 480 کیلومتری شمال کالیفرنیا در Bay Area واقع است. در آن زمان فرم غالب انیمیشنهای بلند، انیمیشن سنتی 2 بعدی بود. تعداد کمی از انیماتورهای لوس آنجلسی حاضر به نقل مکان به آن منطقه شمالی، ترک انیمیشن سنتی و امتحان انیمیشن کامپیوتری بودند. به همین دلیل انیماتورهای استخدام شده در پیکسار یا مستقیم از کالج آمده بودند و یا در زمینه انیمیشن بلند کار نکرده بودند. برای کسانی که در زمینه انیمیشن سنتی مهارت داشتند، نرم افزار انیمیشن پیکسار Marionette به نحوی طراحی شده بود که انیماتورهای سنتی با کمی تعلیم برای تولید آماده می شدند.


انیمیشن و فیلم زنده: 

تا امروز اکثر تولیدات پیکسار، انیمیشن کامپیوتری بلند بوده اند (تا کنون WALL-E تنها فیلم پیکسار بوده که از برخی عناصر فیلم زنده در آن استفاده شد). برد برد طرح ساخت یک فیلم زنده به نام 1906 را دارد که درباره زلزله 1906 سانفرانسیسکو است. اندرو استانتون نیز در حال ساخت نسخه ای از John Carter of Mars است که قرار است در سال 2012 اکران شود.


جوايز: 

انیمیشن Up ساخته 2009 دو جایزه Teen Choice Awards و فستیوال فیلم ونیز را از آن خود کرد.


Wall-E علاوه بر اسکار، 44 جایزه دیگر را از آن خود کرد و نامزد دریافت جایزه در 38 فستیوال دیگر بود. از جمله مهمترین جوایزی که این انیمیشن دریافت کرد می توان به اسکار بهترین انیمیشن بلند، بفتای بهترین انیمیشن و نیز گلدن گلوب اشاره کرد. 

علاوه بر این انیمیشن کوتاه Presto ساخته سال 2008 نامزد دریافت اسکار و نیز جایزه Annie بهترین انیمیشن کوتاه بوده است. 

رتاتویل یکی از تحسین شده ترین فیلمهای پیکسار به شمار می آید که تاکنون برنده 44 جایزه و نامزد دریافت 20 جایزه دیگر بوده است. از جمله می توان به اسکار بهترین انیمیشن در سال 2008 و نامزدی دریافت اسکار در 4 رشته دیگر اشاره کرد. همچنین این انیمیشن در 9 رشته جایزه Annie را از آن خود کرد. از دیگر دستاوردهای فیلم دریافت بفتای بهترین انیمیشن و جایزه بهترین انیمیشن گلدن گلوب می باشد. 

ديگر فيلم بلند پيكسار، "شگفت‌انگيزان"، نامزد دريافت چهار جايزه‌ي اسكار براي بهترين فيلم بلند انيميشن، بهترين فيلمنامه و بهترين ويرايش و ميكس صدا بود و اين جايزه را براي بهترين فيلم بلند انيميشن و ويرايش صدا دريافت نمود. اين فيلم هم‌چنين نامزد دريافت گوي طلايي 2004 براي بهترين تصوير، موسيقي و داستان كمدي شد. 

"در جست‌وجوي نمو"، نامزد دريافت چهار جايزه‌ي آكادمي، ازجمله بهترين فيلم بلند انيميشن، بهترين فيلمنامه، بهترين ويرايش صدا و بهترين موسيقي متن و هم‌چنين نامزد دريافت گوي طلايي براي بهترين تصوير، موسيقي و داستان كمدي شد. اين فيلم موفق به دريافت جايزه‌ي اسكار براي بهترين فيلم بلند انيميشن گرديد. 

"شركت هيولاها"، نامزد دريافت سه جايزه‌ي اسكار براي بهترين فيلم بلند انيميشن، بهترين ويرايش صدا و بهترين ترانه متن فيلم شد. آهنگساز اين فيلم، "رندي نيومن"، جايزه‌ي اسكار را براي بهترين ترانه، با عنوان "اگر تو را نداشتم"، کسب کرد. 

داستان اسباب‌بازي 2، افتخار دريافت گوي طلايي را از انجمن انتشارات خارجي هاليوود براي بهترين تصوير، بهترين موسيقي و بهترين داستان كمدي داشت. انجمن منتقدان فيلم "برادكست" (Broadcast )، اين فيلم را به عنوان بهترين فيلم بلند انيميشن برگزيد. آهنگساز داستان اسباب‌بازي 2، "رندي نيومن" نيز نامزد دريافت گوي طلايي و هم‌چنين نامزد دريافت جايزه‌ي آكادمي براي بهترين موسيقي متن فيلم شد. 

زندگي يك حشره

 

"زندگي يك حشره" نيز در سال 1999 توسط مؤسسه‌ي "Blockbuster Entertainment Awards " به عنوان بهترين فيلم خانوادگي برگزيده شد. در همين سال، "رندي نيومن" (آهنگساز) به خاطر موسيقي متني كه براي اين فيلم (هم‌چنين بهترين آهنگ براي تصاوير متحرک، تلويزيون يا ساير رسانه‌هاي تصويري) ساخته بود، برنده‌ي جايزه‌ي Grammy شد و نامزد دريافت جايزه بهترين موسيقي متن فيلم موزيكال يا كمدي براي زندگي يك حشره گرديد. 

علاوه بر دريافت جايزه براي بهترين فيلم بلند انيميشن، از پيكسار در موارد زير تقدير و به آن‌ها جايزه داده شده است: 

- كارگرداني داستان اسباب‌بازي: جان لاستر 
- توليد: رالف گاگن‌هيم و بوني آرنولد 
- فيلمنامه: اندرو استانتون، جاس ودون، جوئل كوهن و الك سولولو 
- طراحي صحنه: رالف ايگلستون 
- انيميشن: پيت داكتر 
- موسيقي: رندي نيومن 

استوديوي انيميشن پيكسار هم‌چنين موفق به دريافت جايزه‌ي دستاوردهاي ويژه‌ي فني به خاطر پيشرفت‌هاي فوق‌العاده‌‌يي كه در انيميشن سه‌بعدي رايانه‌يي داستان اسباب‌بازي به دست آورده بود، شد. 

هيئت‌مديره: 

دفتر مركزي پيكسار در امريويل (Emeryville) كاليفرنيا واقع شده است و حدود 775 نفر در استخدام اين شركت هستند. در دفتر مديريت پيكسار، «استيو جابز» رييس كل و مدير اجرايي، «اد كتمال» معاون رييس، «سايمون باكس» معاون اجرايي و رييس مالي، «جان لاستر» معاون اجرايي خلاقيت و «لوييس اسكالي» معاون اجرايي و مشاور عمومي، حضور دارند.

جان لستر

 

تکنولوژي: 

پيكسار از زمان تأسيس، راه حل‌هاي موثري را در به‌كارگيري گرافيك‌ كامپيوتري براي ساخت فيلم به وجود آورده و در همين راستا بهترين استعدادهاي جهان را در اين زمينه جذب نموده است. تيم‌هاي فني و خلاق پيكسار از سال 1986 با هم همكاري نموده و سه سيستم نرم‌افزار اختصاصي بسيار مهم را طراحي كرده ‌اند:


سه‌بعدي رايانه‌يي داستان اسباب‌بازي به دست آورده بود، شد. - ماريونت (Marionette ): يك سيستم نرم افزاري انيميشن براي مدلسازي، انيميشن سازي و نورپردازي برنامه انگلیسی 
- رينگ مستر (Ringmaster ): يك سيستم نرم افزاري مديريت توليد براي زمان بندي، هماهنگ سازي و پيگيري يك پروژه انيميشن كامپيوتري 
- رندرمن (Renderman ): يك سيستم نرم افزاري رندرينگ براي ايجاد تصوير با كيفيت بالا و مشابه واقعي، كه پيكسار براي كارهايش مورد استفاده قرار داده و امكان بهره گيري از آن را با فروش آن در اختيار ديگران قرار مي دهند. 

در سال 2001، هيئت‌مديره‌ي آكادمي هنرهاي تصاوير متحرك و علوم، بهترين جايزه‌ي آكادمي (Oscar ) را به "اد كتمال" رييس، "لورن كارپنتر" متخصص ارشد و "راب كوك" معاون مهندسي نرم‌افزار، براي پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه و چشمگير در زمينه‌ي رندرينگ تصاوير متحرك كه در نرم‌افزار رندرمن پيكسار تبلور يافته، اعطا كرد. 

در سال 2002، اتحاديه‌ي توليدكنندگان فيلم آمريكا، جايزه‌ي اول افتتاحيه‌ي اتحاديه را به پيكسار اعطا نمود كه دستاوردهاي چشمگير پيکسار در زمينه‌ي رسانه و تكنولوژي جديد را ثابت مي‌کند. پيكسار معتقد است كه تکنولوژي اختصاصي‌اش به انيماتورها اين امكان را مي‌دهد تا حركت شخصيت‌ها و چيدمان‌ها را در هر فريم به‌طور دقيق كنترل نمايند و يك راه حل اساسي در هنر انيميشن است؛ حاصل آن، نگاه و حسي جديد به تصاوير باكيفيت، غني، زيبا و هيجان‌انگيز بوده كه در اين صنعت منحصر به فرد است. پيكسار به سرمايه‌گذاري كلان در اين سيستم‌هاي نرم‌افزاري ادامه مي‌دهد و اعتقاد دارد كه پيشرفت‌هاي بعدي منجر به افزايش بهره‌وري و بهبود كيفيت در ساخت فيلم‌هاي انيميشن كامپيوتري و محصولات ديگرش خواهد شد. تكنولوژي پيكسار هم‌چنين تغيير، ويرايش و استفاده‌ي مجدد از تصاوير انيميشن را تسهيل كرده و به كاهش ساعات كار و هزينه‌هاي توليد فيلم كمك مي‌كند. 

رهبري بخش خلاقيت پيكسار به عهده‌ي "جان لستر" بوده كه كارگردان "داستان اسباب‌بازي" (1995)، "زندگي يك حشره" (1998) و "داستان اسباب‌بازي 2" (1999)، مدير توليد "شركت هيولاها" (2001)، "در جست‌وجوي نمو" (2003)، "شگفت‌انگيزان" (2004) و "ماشين‌ها" (2006) و همين‌طور كارگردان و انيماتور برنده‌ي جايزه‌ي اسكار است. با راهنمايي‌هاي آقاي لستر، پيكسار يك گروه كاملاً خلاق و هم‌چنين يك بخش با انيماتورهاي بسيار مجرب، يك بخش براي داستان و يک بخش هنري به وجود آورده است. 

گروه خلاق: 
اين گروه مسئوليت خلق، نوشتن و ساخت انيميشن تمامي فيلم‌هاي پيكسار را به عهده دارد. پيکسار تلاش مي‌کند انيماتورهايي را به استخدام درآورد كه توانايي بسيار بالايي در اجرا داشته باشند؛ كساني كه بتوانند به شخصيت‌ها و اشياي بيجان حيات ببخشند، به گونه‌يي كه موجوداتي داراي تفکر به نظر برسند. 

اين شركت براي جذب و حفظ انيماتورهاي خوب، دانشگاه پيكسار را تأسيس كرد كه دوره‌ي بلندمدت سه‌ماهه‌يي براي انيماتورهاي فعلي و جديد برگزار مي‌كند. پيكسار هم‌چنين داراي يك گروه كامل توليد است كه شركت را براي كنترل همه‌ي عناصر توليد فيلم‌هايش توانا مي‌سازد. اين شركت گروه توليد را با موفقيت گسترش داده، به نحوي كه هم‌زمان مي‌تواند روي چند پروژه کار كند. 

NFB قریب 490 کارمند تمام وقت معادل دارد، با بودجه سالانه 70 میلیون دلاری (برای 2004-2000). بودجه سازمان در درجه اول توسط دولت کانادا و همچنین از جریان سود مالی خود سازمان تامین می شود. بازده آن که از فروش نسخه ها، سرویس های تولید فیلم، اجاره بها و حقوق ناشران به دست می آید بالغ بر 10 میلیون دلار در سال است، NFB این عایدی را با عنوان سود قابل خرج در اظهاریه مالی خود قید می کند.

Geri's Game

 

سود تجاري: 
فيلم‌هاي بلند انيميشن موفق مانند "شگفت‌انگيزان"، "در جست‌وجوي نمو"، "شركت هيولاها" و "شير شاه" ديزني، از جمله پول‌سازترين فيلم‌هاي هاليوود بوده‌اند. يك فيلم بلند انيميشن خوب مي‌تواند ميلياردها دلار درآمد داشته باشد. اين درآمدها از آگهي‌هاي تبليغاتي شركت‌ها براي بازاريابي محصولاتشان هنگام اكران فيلم‌هاي انيميشن حاصل مي‌شوند كه به نوبه‌ي خود باعث تقاضا در جهت ساخت فيلم براي ويديوهاي خانگي و تلويزيون، ساخت اسباب‌بازي‌ها و ديگر كالاهاي مربوط به فيلم مي‌گردند. بر اساس توافقنامه‌ي 1997 در مورد توليد مشترك با استوديوهاي والت ديزني، پيكسار و ديزني توافق كرده‌اند که هزينه‌هاي توليد پنج فيلم بلند انيميشن را به‌طور مشترک به عهده گيرند. بر مبناي اين قرارداد، در واقع شش فيلم توليد خواهد شد، چون داستان اسباب‌بازي 2 به عنوان يكي از فيلم‌هاي اين قرارداد در نظر گرفته نمي شود. 

داستان اسباب‌بازي اولين و تنها فيلم انيميشن است كه موفق به نامزدي دريافت جايزه‌ي اسكار براي بهترين فيلمنامه‌ شده است. اين فيلم هم‌چنين موفق به نامزدي دريافت گوي طلايي براي بهترين فيلم گرديد. داستان اسباب‌بازي در سال 1996 افتخار دريافت تمامي هشت جايزه‌ي Annie Awards صنعت انيميشن را براي بهترين تصوير متحرك داشت و در هر گروهي كه نامزد دريافت جايزه شده بود، برنده جايزه گرديد. 

گروه‌هاي خلاق و فني پيكسار بيش از 15 سال است كه براي توليد فيلم‌هاي كوتاه و آگهي‌هاي تبليغاتي تلويزيوني با استفاده از انيميشن سه‌بعدي رايانه‌يي كار كرده‌اند و دايما در حال گسترش خلاقيت و فن آوري اختصاصي خود هستند. 

در سال 1986 اولين فيلم كوتاه پيكسار به نام «لوكسو جونيور» (.Luxo Jr ) نامزد دريافت جايزه‌ي اسكار براي بهترين فيلم كوتاه انيميشن شد. در سال 1988 فيلم كوتاه پيكسار به نام «اسباب‌بازي حلبي» (Tin Toy ) موفق به دريافت جايزه‌ي اسكار براي بهترين فيلم كوتاه انيميشن گرديد و در سال 1997، "بازي گري" (Geri's Game ) برنده اسكار بهترين انيميشن كوتاه شد. 

بازي گري، اولين فيلمي بود كه از فن‌آوري اين استوديو براي ايجاد بافت پوست بدن و بافت آن با ظاهري واقعي استفاده كرد. در سال 2002، فيلم «براي پرندگان» پيكسار جايزه‌ي اسكار را براي بهترين فيلم كوتاه انيميشن دريافت كرد و در سال 2003، «ماشين جديد مايك» (Mike's New Car) نامزد دريافت جايزه‌ي اسكار براي بهترين فيلم كوتاه انيميشن شد. كاركنان پيكسار در مجموع موفق به دريافت پانزده جايزه‌ي اسكار شده‌اند. پيكسار هم‌چنين برنده‌ي دو كليوس طلايي (Gold Clios) در گروه انيميشن‌هاي رايانه‌يي براي آگهي‌هاي تبليغاتي خود شده است؛ يكي در سال 1993 براي آگهي‌هاي تبليغاتي گامي سيورز (Gummi Savers) با عنوان «كانگا» (Conga) و ديگري در سال 1994 براي آگهي‌هاي تبليغاتي ليسترين (Listerine) با عنوان «كمان‌ها» (Arrows). 

ليست توليدات استوديو: 

لیست فیلمهای بلند: 

2009: Up

2008: WALL-E

2007: Ratatouille

2006: Cars

2004: The Incredibles

2003: Finding Nemo

2001: Monsters, Inc.

1999: Toy Story 2

1998: A Bug's Life

1995: Toy Story


انیمیشن کوتاه: 

2009: Party Cloudy

2008: Burn-E

2008: Presto

2007: Your Friend the Rat

2006: Mater And the Ghostlight

2006: Lifted

2005: One Man Band

2005: Jack-Jack Attack

2003: Boundin'

2002: Mike's New Car

2000: For The Birds

1997: Geri's Game

1989: Knick Knack

1988: Tin Toy

1987: Red's Dream

1986: Luxo Jr.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:12 ] [ علي اصغر.ث ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به اين وبسايت خوش آمديد. ما دوست داريم در راستاى پويانمايى فعاليتمان را سازماندهى و با جديت شروع كنيم اگر مايل به همكاري با ما هستيد دستتان را به گرمى مي فشاريم. لطفا نظرات گرانبهاي خود را براي ما بفرستيد تا ما بتوانيم بهترين باشيم با تشكر {مديريت}
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 303056
تعداد مطالب : 188
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1


IranSkin go Up
قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو